Zoeken in deze blog

zaterdag 20 oktober 2012

Wandeling 12 en Pecha Kucha


Vanmorgen liet een goede vriend ons een PechaKucha* zien, die hij had gemaakt over diverse  paddenstoelen die hij de afgelopen twee weken op zijn tochtjes was tegengekomen. Het waren prachtige foto's van paddenstoelen in allerlei vormen en maten die ik ook vaak tegenkom op mijn wandelingetjes in het bos. Namen en wetenswaardigheden kwamen langs. Ik heb niet alles onthouden, maar wat me is bijgebleven is dat bepaalde soorten paddenstoelen vaak een symbiose aangaan met een bepaald soort boom. Dat vond ik interessant, dus daar ging ik op letten toen ik vanmiddag door het bos liep. En inderdaad, het viel me op dat de vliegenzwammen (rood met witte stippen) vooral gegroepeerd waren in de buurt van berkenbomen. Heel leuk, weer wat geleerd vandaag.

Zelf zag ik ook een bijzonder paddenstoeltje. Een moeder met een kindje in haar schoot.

* Een PechaKucha is een voorgeprogrameerde diavoorstelling (power point) die bestaat uit 20 dia's die ieder precies 20 seconden worden getoond. Daarbij vertel je jouw verhaal. Een PechaKucha duurt dus altijd 6 minuten en 40 seconden. Vorig jaar organiseerden we met een stel vrienden een PechaKucha avond. Ieder mocht een PechaKucha maken over een zelfgekozen onderwerp. Er kwam van alles langs; een jeugdverhaal, de beatles, keramiek, zeilen, een pianoverhuizing, natuurgebied, projectmanagement voor dummies en zelfs een prachtig verhaal geillustreerd met vakantiefoto's uit het Midden-Oosten. Wat een leuke avond was dat.

Geen opmerkingen: